Belevenissen vanuit Kenia - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van eliseharbers - WaarBenJij.nu Belevenissen vanuit Kenia - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van eliseharbers - WaarBenJij.nu

Belevenissen vanuit Kenia

Door: Elise Harbers

Blijf op de hoogte en volg

25 Juni 2014 | Kenia, Nanyuki

Lieve allemaal,
En zo zijn we alweer 2 weken verder, hoog nodig tijd voor een update!

Zaterdag 14 juni ga ik samen met Janneke naar een fantastisch park, we besluiten op de Keniaanse manier te gaan reizen, dit betekent eerst een stuk met de matatu en vervolgens een stuk achter op de motor. Eenmaal bij het park aangekomen staat gids Ibrahim op ons te wachten, hij weet ontzettend veel en vertelt ons dan ook van alles. Daarnaast laat hij ons natuurlijk de mooiste plekjes zien en hij verwacht dat we olifanten gaan tegenkomen onderweg, helaas blijkt dit laatste niet het geval. Na een fikse wandeling komen we aan bij een prachtige waterval, hier gaan we zwemmen, het water is koud maar heerlijk verfrissend.
Nadat we lekker zijn afgekoeld in het water lopen we naar een soort van loopbrug tussen bomen. Vanaf hier hebben we wederom een fantastisch uitzicht. Aan het einde van de middag bedanken we Ibrahim hartelijk en staat onze piki piki chauffeur netjes op ons te wachten.
Wat vind ik het heerlijk om een dag lekker actief bezig te zijn nadat we de hele week op kantoor hebben gezeten. ’s Avonds val ik dan ook met een voldaan gevoel in slaap. Het lijkt me een leuk idee om een bezoek te brengen aan een Katholieke kerk. Nadat ik mijn Keniaanse buurvrouw vraag waar deze te vinden is geeft ze aan dat ze hier zelf ook heengaat en ze biedt aan dat ik met haar mee mag. Wederom een bijzondere ervaring om mee te maken, de invulling van de dienst is hetzelfde als in Nederland, echter was de dienst in het Swahili, dus ik kan hier niet veel van opmaken.

Op maandag begint de werkweek weer en ik merk dat ik al meer kan doen dan de eerste week, dit is erg prettig. Ik houd me bezig met de vergelijking van andere lodges in de omgeving, ik check bij touroperators of alle gegevens van de Il Ngwesi lodge nog recent zijn en ik wil Facebook hier meer gaan introduceren. Ook verloopt de samenwerking met collega’s steeds beter, erg prettig al met al!
Afgelopen zaterdag vertrekken we al vroeg naar de lodge waar ik voor werk. Het kantoor waar we dagelijks werken ligt hier ongeveer 4 uur vandaan. De reis naar de lodge toe is al een hele beleving, onderweg komen we langs de meest mooie plekken en zien we de mooiste dieren; zebra’s, olifanten, giraffen, apen etc. Eenmaal bij de lodge aangekomen ben ik totaal onder de indruk; wat een fantastische plek… zoiets moois heb ik nog nooit gezien! (Nee, dit is geen verkooppraatje;) ).
De lodge ligt echt in de middle of nowhere wat betekent dat het bij de lodge volkomen rustig en stil is. De lodge is zelf ontzettend luxe en de lodge wordt gerund door Masai mensen en zij zijn echt ontzettend vriendelijk en gastvrij. Samen met Janneke deel ik een kamer en vanaf deze plek hebben we wederom een heel mooi uitzicht en zien we wilde dieren lopen. ’s Nachts schrik ik wakker en hoor ik een leeuw brullen. De volgende ochtend gaan we al vroeg weer op pad en dan laat James, de manager van de lodge, ons wederom allerlei mooie plekjes zien. Eenmaal teruggekomen bij de lodge loop ik naar mijn kamer, hier tref ik mijn tas aan die volledig overhoop is gehaald, werkelijk alles ligt op de grond. Wat blijkt? Een aap rook dat ik chips in mijn tas had (jawel, dat vind ik hier ook heerlijk) en vond het daarom nodig om mijn tas overhoop te halen en vervolgens mijn zak chips leeg te eten! Wat een brutaliteit;)
Vind je het overigens leuk om een kijkje te nemen bij de lodge? Kijk dan op www.ilngwesi.com
Of op de Facebookpagina Il Ngwesi Group Ranch, Lodge and Masaai beads. Mocht je van plan zijn om dit laatste te doen like de pagina dan ook even! Alle promotie voor de lodge is welkom, het is namelijk zo dat er momenteel veel annuleringen zijn in verband met de veiligheid in Kenia. Zo ontzettend jammer; want ik ben ervan overtuigd dat er bij de lodge echt nooit iets zal gebeuren!
Ondertussen is het alweer woensdag en maken we ons op voor een marathon die dit weekend plaats gaat vinden. Ik loop zelf niet mee maar we gaan hier wel met een stand staan en het is natuurlijk leuk om de deelnemers te gaan aanmoedigen, want dat zullen ze nodig hebben.. 42 kilometer hardlopen door de bergen met hoge temperaturen, grote respect!

Naast alle werkzaamheden, uitstapjes en sporten volgen we het Nederlands elftal hier natuurlijk ook, ik duim voor een overwinning voor aanstaande zondag!

Echter vliegt mijn tijd hier voorbij, over 2,5 week vlieg ik alweer terug naar Nederland. Ook hier kijk ik stiekem naar uit want ik kan niet wachten om Jacob weer te zien!
Tot de volgende keer! PS: Foto’s zijn te vinden op mijn Facebook!

Veel liefs, Elise

  • 25 Juni 2014 - 08:42

    Mirjam Gras:

    Hoi Elise,
    Wat maak jij veel leuke, mooie en interessante dingen mee, zeg! En wat een ervaring. Geniet er nog even van, voor je het weet zit je weer in het vliegtuig.
    Groetjes, Mirjam

  • 25 Juni 2014 - 09:00

    Lizette:

    Hi Elise,

    wat een mooi verhaal! Ik zag al wat foto's voorbij komen op facebook en dat zag er super uit! Wat een bijzondere ervaring moet dit zijn. En die lodge klinkt echt als de hemel!

    Geniet er nog even van! Voor je het weet ben je weer terug in NL!

    Liefs Lizette

  • 25 Juni 2014 - 11:08

    Arno:

    Hoi Elise,

    Heel leuk om te lezen. Mooie belevenissen allemaal en een hele ervaring maar weer....

    Veel plezier nog en werkze uiteraard!!

    Groeten,

    Arno

  • 27 Juni 2014 - 12:15

    Dorien:

    Haha weer een super verhaal! Geniet ervan want de tijd gaat snel!! Voor
    Je het weet ben je weer in het leventje zonder apen.. En in het land waar je de ANWB kan bellen als je pech hebt
    Tot snel

    X

  • 29 Juni 2014 - 11:35

    Marloes:

    Wat een mooie verhalen Elise!! Wat gaat de tijd snel zeg.. Geniet nog even van de laatste paar weekjes..dikke kus Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nanyuki

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 51282

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 13 Juli 2014

Kenia

13 April 2009 - 20 Juni 2009

Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Turkije

Landen bezocht: