Bye bye Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van eliseharbers - WaarBenJij.nu Bye bye Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van eliseharbers - WaarBenJij.nu

Bye bye Bangkok!

Door: Elise Harbers

Blijf op de hoogte en volg

18 Mei 2009 | Thailand, Bangkok

Dagg lieve allemaal!

Hier alweer even een update van mijn kant.. ik zal de komende weken niet veel gebruik kunnen maken van het internet, dus daarom bij deze alvast weer een verhaal!
Hoe is het bij jullie? Leuke nieuwtjes doe ik moet weten? Daar ben ik natuurlijk altijd voor in, hihi!

Met mij gaat alles prima, heb mijn kamertje in Bangkok inmiddels verlaten en vanaf afgelopen donderdag verblijf ik in Mae Klong, dit is een plaats ongeveer 80km vanaf Bangkok en tegelijkertijd ook een totaal andere wereld... Bangkok had ik eigenlijk wel gezien, het is echt een enorme stad, maar ook echt vies, chaotisch, druk etc etc... in Bangkok zie je eigenlijk nooit een blauwe lucht, dit omdat er een dikke laag smok hangt, maar goed wel super om hier een paar weekjes te hebben gezeten!
Mae Klong daarentegen is super mooi, het barst hier van de palmbomen en het is gelegen aan een rivier, hier volgen we overigens ook de training van de N.G.O... dit is de organisatie waar we ons research voor gaan doen en zij regelen verder ook alles met de community etc.
De afgelopen dagen waren volgepland met meetings, interviews, cultuur dingen en leuke tripjes! Vrijdag zijn we naar een kokosnoot boerderij geweest, hier lieten ze ons zien hoe er suiker wordt gemaakt van een kokosnoot, erg leuk, s avonds gingen we naar de floating market, oftewel een drijvende markt, ook erg leuk om te zien! Een belangrijk iets van het Boedhisme zijn monniken, dit zijn mannen die het Boedhisme vertegenwoordigen met daarbij allerlei regels en gewoonten, een van deze gewoonten is de food offering... dit houdt in dat monniken overal gratis eten krijgen, ze gaan s ochtends vroeg op pad en bij verschillende markten en mensen krijgen ze dit, zo ook van ons afgelopen zaterdag! Wel heel bijzonder om meegemaakt te hebben!
Verder zijn we zaterdag naar een rivier geweest waar onder andere apen leven, deze konden we ook voeren, we hebben geluncht in een hutje midden op de rivier, ook super leuk en hierna gingen we naar een soort van modderiets, hier worden bomen geplant en ook dit hebben we gedaan! Gisteren (zondag) stond weer volgepland met interviews met de lokale bevolking etc en vandaag heb ik Thais eten gegkookt! Al met al dus veel dingen! Door dit drukke programma vliegt de tijd echt... over 5 weken ben ik namelijk alweer thuis, eindelijk weer naar mijn lieve vriendje!!

Morgennacht gaan we met de nachttrein naar Chiang Mai, deze reis zal ongeveer 12 uur duren! In Chiang Mai zullen we een nacht verblijven in een guesthouse en donderdag is het dan zover....op naar de community, hetgeen waar al zoveel over gesproken is en eigenlijk ook hetgeen wat me in het begin wel een klein beetje de reden waarom ik twijfelde om deel te nemen aan deze minor! Maaaaaar... ik moet zeggen dat ik nu ook wel een beetje nieuwsgierig begin te worden naar dit dorp en dat ik er zelfs wel zin in heb! Onze klas is in twee groepen gedeeld, ik zit met 5 andere studenten in het dorp Mae La Na!
We zullen zien!

Ik zal de komende weken niet veel gebruik kunnen maken van het internet, dus sorry alvast als jullie niet zoveel van me zullen horen! Ik heb daarentegen wel bereik met mijn mobiele telefoon (met mn Thaise nummer) dus smsjes/telefoontjes zijn natuurlijk altijd welkom!!

En... berichtjes op deze site zijn natuurlijk ook altijd weer welkom... wederom weer super leuk om te lezen, bedankt allemaal!!

Tot horens!


Veel liefs uit Thailand!

  • 18 Mei 2009 - 09:40

    Debbie:

    Heeey lieverd!
    Nu gaat het avontuur echt beginnen! Goed dat je nu zelfs nieuwgierig bent! Zal alleen maar leuk zijn... en wat je eerder al zei, als de sfeer maar goed is lukt het zeker weten!!

    Volgens mij heb ik je thaise nummer gemist... ik wil je natuurlijk graag smsen!!!

    Ik vind het echt zo leuk dat je zoveel van het land ziet. Jullie worden echt op sleeptouw genomen! Een hele ervaring lijkt me!
    Nou meis, ik denk aan je, zoals gewoonlijk! En veel plezier in de Bush bush
    Dikke kussss

  • 18 Mei 2009 - 09:46

    Maaike (Geertsma):

    Hi Elise!
    Superleuk om weer een bericht van je te lezen! Wat heb je veel leuke dingen gedaan! Ik moet vanmiddag m'n vaccinaties halen ;) Wens je heel veel succes maar vooral veel plezier en een leerzame tijd in de community!
    Liefs,
    Maaike

  • 18 Mei 2009 - 10:30

    Femke :

    Hey elise!

    Zo t horen een drukke, actieve maar vooral leuke week gehad, met super veel leuke acitiviteiten die over het algemeen jaloers makend zijn! Zoals apen voeren, wat super gaaf!

    Dus donderdag dan gaan jullie eindelijk naar het dorp, wat super spannend! Ik kan me voorstellen dat je daar wel een beetje nerveus voor bent omdat je niet precies weet wat je verwachten kunt daar, ondanks alle informatie... ergens over lezen is toch heel anders dan beleven. Maar tot nu toe heb ik alleen maar positieve verhalen van je gehoord dus dat zal nu niet anders zijn!

    Heel veel succes, kus en groetjes van Femke

  • 18 Mei 2009 - 13:08

    Renate:

    he elise,
    altijd weer leuk om je verhaaltjes te lezen! is toch wat uitgebreider dan een smsje he! echt spannend hoor morgen! dat word vast een hele leuke ervaring! Mea Klong klinkt ook super mooi zeg! En super leuk dat jullie zoveel kunnen ondernemen naast school! Hopelijk maak je veel foto's die we later kunnen bekijken ;)! Nou meis, goede reis morgen en heeeel veel plezier met je avontuur :D geniet ervan en doe voorzichtig! Veel liefs en kus Renate

  • 18 Mei 2009 - 18:23

    Carla:

    Hey Elise,

    Wow, wat een gave reis/ vakantie (of is het toch hard werken :)??) is dit!
    Ben ook heel erg benieuwd naar alle foto's die je hebt gemaakt!! Ziet er vast allemaal erg gaaf uit!

    Heel veel plezier en succes de komende weken. 't zal vast supergaaf zijn, maar ook wel afzien, denk ik. Nog maar 5 weken: dus geniet er nog even van!

    X

  • 19 Mei 2009 - 13:07

    Diny Kroezen:

    Hallo Elise,
    We wensen je heel veel succes en veel genieten in het hoge noorden van Tailand. Leuk om je mooie positieve verhalen te lezen en dat je het zo naar je zin hebt.
    Groetje van ons allen

  • 19 Mei 2009 - 17:20

    Gijsje:

    Oh elise, echt? Gaat de tijd zo snel...over 5 weken alweer terug, maar aan de andere kant kan dat ook best lang zijn.....vooral als je je vriendje mist! Nou misschien maakt hij wel een mooi gedicht voor je als je terugkomt een hele lange en lieve!!!
    Ik ga ook iets liefs maken voor je! Ik ga ook maar liefst 8 hele dagen naar Kos..hahaha! Hej lieverd!! Succes!
    Kus

  • 22 Mei 2009 - 13:24

    Yvonne:

    Lieve Elise,

    Hier dan eindelijk een berichtje van mij! Ik heb wel al je verhalen gelezen, alleen steeds vergeten om een reactie te plaatsen!

    Wat maak jij veel mee in Thailand! Echt helemaal super om dat allemaal te lezen! Vooral ook fijn dat de tijd voorbij vliegt, betekent alleen maar dat je het naar je zin hebt!

    Ik ben echt heel erg benieuwd hoe je het gaat krijgen in dat dorpje! Gaat vast helemaal goed komen en je zit in een leuke groep, dus dat scheelt ook een stuk.

    Hier alles goed. Mijn vingertje is als het goed is niet meer gebroken, dus kan eindelijk weer normaal typen! Druk met school, nog maar 6 weken, waaronder 4 weken tentamens en dan lekker vakantie! Heerlijk, kan echt niet wachten!

    Nou meid, heel veel plezier nog daar! Geniet ervan, want voor je het weet ben je alweer in Nederland!

    Tot horens!

    Xxx Yvonne

  • 22 Mei 2009 - 18:02

    Karien:

    Hee die Elise!!

    Wat een geweldige verhalen, heel leuk om te lezen..en zeker ook fijn om te zien dat het goed met je gaat! Hier gaat alles goed, lekker z'n gangetje en met m'n turks gaat het woordje voor woordje de goede kant op, misschien word het ooit nog eens wat haha..

    Meis, super veel plezier daar! Maak je niet druk, alles komt weer op z'n pootjes terecht, je doet weer een ervaring op om nooit te vergeten!

    Ik blijf je volgen vanuit hier!

    Liefs en kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 51316

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 13 Juli 2014

Kenia

13 April 2009 - 20 Juni 2009

Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Turkije

Landen bezocht: