Update uit Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van eliseharbers - WaarBenJij.nu Update uit Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van eliseharbers - WaarBenJij.nu

Update uit Thailand!

Door: Elise Harbers

Blijf op de hoogte en volg

10 Mei 2009 | Thailand, Bangkok

Sawadee ka! Jawel, ik spreek inmiddels vloeiend Thais!
Hoe gaat het bij jullie? Met mij gaat alles prima... inmiddels is het alweer zo'n twee weken geleden dat ik een berichtje op mijn site heb geplaatst, dus tijd voor een nieuwe update is het wel weer! We zijn weer naar school geweest, maar na de schooluurtjes was er nog genoeg tijd voor leuke dingen en dit hebben we dan ook zeker weer gedaan!

Naast de vele bezoekjes aan leuke plekjes in Bangkok zijn we er ook echt weer op uit geweest! Gezien 1 mei hier een nationale feestdag is hadden we vorige week een lang weekend... Kim, Sheilah, Stephanie en ik zijn toen richting Koh Chang geweest, echt een paradijsje... Stel je even voor: blauw water, witte stranden, palmbomen, zonnetje, mooie bergen, jungle en een lekker sfeertje! Nou, zo is dit eiland te beschrijven! Hier lekker een dag op het strand gelegen en een dag een scooter gehuurd, hiermee hebben we toen het hele eiland over gecrosst, echt super gaaf! Veel mooie dingen gezien en een heerlijk gevoel om door de bergen te rijden en zelf invullen wat je wilt zien en wat niet! In de avonden lekker uiteten geweest en lekkere cocktails gedronken op het strand! Zondag zat het weekend er weer op en zijn we weer richting Bangkok gegaan... daar een paar dagen naar school geweest en ook afgelopen weekend hadden we weer een lang weekend, ook deze was natuurlijk alweer volgepland! Donderdag hebben Kim en ik de bus gepakt richting Koh Samet, wederom een super mooi eiland! Ondanks dat het leven in Thailand spotgoedkoop is, vliegt mijn geld erdoor, dus daarom hebben we maar besloten om dit keer echt low-budget te gaan overnachten! Als ik ga beschrijven hoe onze accomodatie eruit zag weet ik zeker dat sommige mensen (met name een meisje uit Herxen, hihi) keihard beginnen te lachen! De accomodatie zag er namelijk als volgt uit: Een klein hutje met een bed en ventilator, te weinig stroom om mn haar te kunnen fohnen en stijlen (wat normaal toch eigenlijk wel een dagelijks ritueel is voor mij, haha) Het bed was een plank met een hoeslaken en lag dus ook niet erg comfortabel, bovendien zat het hutje vol gaten en kieren dus al het eventuele ongedierte zou ook lekker naar binnen kunnen komen! Douche en toilet moesten we delen met de andere gasten en de douche had koud water en het toilet was een gat in de grond! Maaar, ik moet zeggen dat ik me prima gered heb! Er zaten hier veel backpackers en er hingen een super goede sfeer... dat laatste is overigens wel belangrijk voor mij, zolang de sfeer maar goed is, vermaak ik me wel! Hopelijk gaat dat straks ook op voor de community....
Op het eiland hebben we trouwens veel leuke dingen gedaan, gisteren lekker op een speedboot gezeten en naar de mooie plekjes rondom het eiland gevaren om daar te gaan snorkelen, erg gaaf! Veel mooie vissen en koraal gezien! Gisteravond zijn we lekker op stap geweest tussen de Thaise mensen! Nog even een leuke anecdote is het volgende verhaal: Nadat we lekker op het stand hadden gezeten en een Thais barretje hadden bezocht, leek het ons wel leuk om een karaokebar binnen te stappen! Nou, als ik in Nederland aan een karaokebar denk, denk ik aan gezelligheid, veel drank en dom doen! Dit ligt in Thailand echter wat anders... hier is het een vrij serieus gebeuren en mensen komen hier meer om hun zangkunsten te presenteren naar anderen... ze schrokken daarom ook aardig toen wij binnenkwamen! We hebben geprobeerd om de stemming er wat meer in te krijgen en daarom hebben we zelf ook maar een nummer gezongen.... mensen reageerden aardig geschokt! Twijfel nou nog steeds of dit aan onze zangkunsten lag of wat anders....
Toen we vanochtend wakker werden in ons primitieve hutje regende het KEIHARD.. na een lekker ontbijtje besloten we toen ook maar om weer richting Bangkok te gaan, waar we komende week nog zullen doorbrengen! Vrijdag vertrekken we namelijk al richting het noorden van Thailand!
Morgen heb ik een toets van de lesstof van afgelopen week.. wordt nog wel even pittig denk ik, straks nog maar even flink leren! Had me heel goed voorgenomen om afgelopen weekend op het strand te gaan leren, maarja... dat werd hem niet echt!

Nou, ik ga weer even verder... plaatsen jullie allemaal weer van die leuke berichtjes?? Die vind ik namelijk SUPER leuk (een woord wat ik nogal vaak heb gebruikt in mijn vorige berichtje volgens iemand, haha)


Tot de volgende keer!!


Veel liefs, Elise

  • 10 Mei 2009 - 13:59

    Marlies:

    Echt een SUPER leuk berichtje ;)
    Leuk om je verhaal te lezen...maar over die zangkwaliteiten! haha...

  • 10 Mei 2009 - 18:07

    Gijsje:

    Elise, Elise, elise....dat kan ik allemaal niet bijhouden hoor. Wat jij meemaakt in 2 weken, daar doe ik hier 3 jaar over!!hahaha!!! Maar wel heel gaaf en je moet ook eens proeven hoe het is inderdaad om low budget te leven, want dat is toch de gemiddelde thaise stand niet? Dan kan je je strax mer inleven in je project......!! Toeristen aantrekken....1.....iets comfortabele bedden....kieren dichtmaken, ..uhhh, misschien een eigen wctje en ....mja prijs hetzelfde en we hebben een leuk 2 sterren hotel!haha! Elise aan de receptie..er worden verschillende talen gesproken!
    Vandaag is het moederdag! Dat maak ik nu mee........verder heeft angel gevraagd of ik met hem wil trouwen, maar hij heeft me ook een week later gevraagd of ik 200 euro kon lenen....dus moeilijk moeilijk moeilijk!!! Maar meis, als jij nu in de blauwe zee kijkt voor mij, misschien kan je de toekomst erin lezen en zie je niet alleen dat jouw vriendje jou heeeeeel erg mist, maar misschien ook iets verhelderends over mij en angel!!haha!!
    Dag lieve Elise, uitkijken en risico's nemen en genieten!!!!
    Dikke knuffel

  • 10 Mei 2009 - 18:21

    Kim:

    Hi!

    Weer leuk om je verhalen te lezen :-)
    Hier alles prima! vandaag weer even de mamma's een bezoekje gedaan. Was gezellig. En je mooie neefje Tim was erbij. Zo'n lekker mannetje!

    Tot snel!

    liefs Kim

  • 10 Mei 2009 - 18:22

    Kim:

    Hi!

    Weer leuk om je verhalen te lezen :-)
    Hier alles prima! vandaag weer even de mamma's een bezoekje gedaan. Was gezellig. En je mooie neefje Tim was erbij. Zo'n lekker mannetje!

    Tot snel!

    liefs Kim

  • 10 Mei 2009 - 21:26

    Marjolein:

    Hee Meissie!!

    Wow... wat een heerlijk leventje heb je zeg! Echt weer een leuk verhaal!! Kben benieuwd naar je foto's ! Geniet deze week van bangkok!
    Liefs, Marjolein

  • 11 Mei 2009 - 08:33

    Janic:

    Elles!!

    Wat een leventje heb jij op dit moment zeg!!Heerlijk! En wat super leuk om je verhalen te lezen.. (Y) Haha, moest erg lachen om je karaoke-anecdote & je low-budget accomodatie! Respect dat je dat gewoon gedaan hebt en je gered hebt zonder fohn/stijltang ;)!
    Geniet nog van alles en heel veel succes Meid!! Hoop dat je toets goed is gegaan..

    Liefs Janic

  • 11 Mei 2009 - 08:36

    Bart Pijfers:

    Hoi Elise,

    Wat een leuk verhaal, soms is het ook goed om te weten wat armoede is haha. Heel veel succes nog even de komende tijd in thailand. groetjes

  • 11 Mei 2009 - 09:57

    Nico En Elly:

    Hoi meid,

    Wat geweldig om je reisverhalen te lezen. Ik ben blij dat het zo goed met je gaat en dat je zoveel mooie dingen ziet. Geniet nog maar fijn. Groetjes en een dikke kus tot de 21ste.

  • 11 Mei 2009 - 10:22

    Carla:

    Hoi Elise,

    zo, wij zijn weer terug uit Spanje, vandaag nog even bijkomen en morgen weer aan het werk :(
    Leuk om je verhalen te lezen, geniet er nog maar even van, want de tijd vliegt!

  • 11 Mei 2009 - 11:55

    Renate:

    hai meis,
    spannend al bijna je eerste toets! ben ook erg benieuwd hoe de community wordt zeg! je bent in ieder geval een ervaring rijker dan ;)! leerze (in het zonnetje) en zet hem op he! genietze daar! dikke x Renate

  • 11 Mei 2009 - 12:00

    Femke :

    Pff wat een heerlijke verhalen! Echt genieten daar zo te horen!

    Dus volgend weekend is het eindelijk zover, op weg naar de thaise binnenlanden, super spannend! En met super bedoel ik dan ook super spannend. Benieuwd wat jullie daar aan treffen!

    Groetjes Femke

    En heel veel succes met je toets!

  • 11 Mei 2009 - 15:07

    Lizette:

    Op de foto´s te zien hebben jullie al énorm bruine koppies! Lekker man! Hier is het nog steeds lekker nederlands weer! Wordt tijd dat het zomer wordt!

    Ben enorm benieuwd hoe het is als jullie straks naar het Noorden vertrekken, hopelijk hebben ze daar ook een karaoke bar of anders organiseer je (waarom doe je anders de opleiding ;)) zelf een mooi feestje ;)

    Geniet nog even van de stijltang en fohn! En tot heurens!

    X

  • 11 Mei 2009 - 16:09

    Hey Elise,:

    Jij vermaakt je wel in Thailand lees ik;)

    Leuk om je verhalen te lezen over wat je allemaal doet en mee maakt daar;)

    Ik blijf je volgen! Geniet er nog maar even van voordat je weet is het voorbij:)

    Liefs Marije

  • 11 Mei 2009 - 19:59

    Beppie En Tony:

    Hoi Elise,

    Wat is het een genot om je verhalen te lezen. Geweldig wat je allemaal ziet en meemaakt. Deze unieke ervaring pakt niemand je meer af.

    Kan me voorstellen dat het leren er soms bij inschiet wanneer je op een bounty strand met een cocktail erbij, ligt te zonnen.
    Ik hoop dat je toets goed gegaan is!!

    We wensen je super veel plezier!!!

    Liefs Beppie en Tony

  • 12 Mei 2009 - 07:04

    Iemand Uit Herxen!:

    Lieve Harpie!!!!

    Wat een ontzettend leuk verhaal..Pff hoezo jaloers?
    De foto's zien er overigens ook erg mooi uit!!:-)

    Maaruhmmm met name iemand uit Herxen gaat lachen om de accomodatie? Whaha voel me niet echt aangesproken hoor Ghghe geniaal harpie! Toch wel een foto voor mij van gemaakt he? Maar ben wel trots op je hoor zomaar een dag zonder een fohn hihi

    Nou meis we moeten snel weer bij kletsen via msn of skype wat er is weer genoeg te vertellen!

    Groeties aan Kim

    Heeeel veel liefs

  • 12 Mei 2009 - 15:58

    Elise:

    ER STAAN WEER NIEUWE FOTO'S OP MIJN FOTOSITE!! ZIE WWW.ELISEHARBERS.MIJNALBUMS.NL! XXX ELISE

  • 12 Mei 2009 - 16:31

    Kiki:

    Hoi Elise!

    Ik lees je verhalen niet meer hoor, ben gewoon jaloers!
    Wij maar druk met school, en jullie reizen hartstikke veel rond!
    Hoop dat je toch nog een beetje aan het werk wordt gezet ;)

    Veel plezier, doe de groetjes aan Kim en geniet er van!!
    Xxx

  • 12 Mei 2009 - 17:01

    Leonie:

    He meid

    Wat leuk om je stukje weer te lezen. Heb je foto's ook bekeken. Krijg er wel een beetje kriebels van.. niet vieze kriebels ofzo ;) Maar als ik die mooie blauwe zee en die natuur zie lijkt me het prachtig daar... ook fijn om te lezen dat je het daar zo na je zin hebt....

    Ik hoop dat je de toets hebt gemaakt ;)

    have fun

    liefs leonie (morsink)

  • 14 Mei 2009 - 17:19

    Kim (preston):

    Hey elise,

    wat een leuke verhalen allemaal zeg! Maar over 1 ding maak ik me wel zorgen hoor.....JORAN VAN DER SLOOT ALS BUURMAN!!!!!! Pas je wel een beetje op? hahaha. Spannend dat je volgende week al gaat beginnen aan je project in een dorpje. Ik wens je alle succes. Alleen al met het overleven in een dorp waar niks is! haha. Hou ons op de hoogte.

    Liefs, Kim

  • 15 Mei 2009 - 18:16

    Dorien:

    dag mevrouw de zangeres hahah dat had ik wel willen zien!! Zijn er ook geluidsopnames gemaakt.. misschien is idols wel wat voor je als je weer terugkomt!!Nou ik ben zeer benieuwd naar je volgende verhalen dus blijf vooral doorgaan met al die avonturen van je :) Hoe is het trouwens met je toets gegaan.. is vast allemaal goed gekomen!! nou heel veel succes/plezier met alles!!

    liefs x

  • 17 Mei 2009 - 18:28

    Monique Verver.:

    Hoiiii Elise,

    Hoef je niet te vragen hoe het daar met je gaat.
    Het klinkt allemaal erg gezelligen interresant.
    De tijd zal wel voor bij vliegen. En je hebt natuurlijk al heel wat mooi gezien daar. Helemaal geweldig en avontuurlijk al die mooie verhalen. Ik wens je nog hee veel plezier daar!!!!!!!!!!!!!!

    Groetjessss Monicaaa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 51317

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 13 Juli 2014

Kenia

13 April 2009 - 20 Juni 2009

Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Turkije

Landen bezocht: