Daar ben ik dan! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van eliseharbers - WaarBenJij.nu Daar ben ik dan! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van eliseharbers - WaarBenJij.nu

Daar ben ik dan!

Door: Elise Harbers

15 April 2009 | Thailand, Bangkok

Dagg allemaal!

Hier dan het eerste berichtje vanuit Thailand! Na een lastig afscheid vertrokken we maandag vanaf Dusseldorf naar Munchen.. in Munchen moesten we zo'n vijf uur wachten, hier hebben we even wat gegeten, rondgelopen en vervolgens kon de lange reis richting Bangkok beginnnen.. Rond 09.00uur lokale tijd kwamen we gisteren aan in Bangkok! Gezien al het nieuws rondom de rellen in Bangkok vroeg ik me af wat ik hier in kon aantreffen... op de luchthaven hadden we geinformeerd waar de rellen precies waren, maar dat is slechts op enkele plaatsen in Bangkok... daarom besloten we gewoon richting ons hotel te gaan en dit was achteraf een prima besluit... bij aankomst troffen we een heerlijk luxe hotel aan, dus hier konden we even goed bijkomen! Gistermiddag lekker aan het zwembad geslapen en gisteravond wederom weer even geinformeerd naar de "velige plekken" in Bangkok.. deze hebben we vervolgens opgezocht en daar hebben we lekker gegeten, wat rondgelopen en een heeerlijke massage genomen van een uur lang! Massages kun je overigens bijna op alle hoeken van de straat krijgen en dit is spotgoedkoop...zal dit ongetwijfeld nog is vaker gaan doen;)

Wat betreft de cultuurshock die ik zou krijgen volgens iedereen kan ik zeggen dat ik daar tot nu toe nog maar weinig van gemerkt heb;) Het is hier wel een totaal andere wereld, maar dat heeft juist wel wat! De Thaise mensen zijn super vriendelijk en zeer behulpzaam! Momenteel vindt de Songkran plaats, oftewel de viering van het nieuwe jaar en de maan, hierbij is het een gewoonte om met klei en water te gooien naar elkaar.. ook dit hebben we gemerkt, we werden van verschillende kanten met waterpistolen bespoten... hmm, erg fijn:S haha!

Op dit moment zit ik te internetten in de hotellobby en onze koffers zijn weer gepakt.. we vertrekken zo namelijk richting het zuiden van Thailand! Met behulp van de Lonely Planet komen we straks vast weer in een leuke plaats! De komende dagen staat dus in het teken van lekker relaxen, chillen en veel mooie dingen zien! Klinkt goed he?!
Zaterdag of zondag gaan we weer terug naar Bangkok en dan gaan we naar de campus... Maandag beginnen we met school!

Al met al dus leuke verhalen vanaf hier... moet nog wel m'n draai een beetje zien te vinden met alles, tis best een raar idee dat ik de komende 10 weken in dit land zal verblijven en dus ook 10 weken en dus ook 10 weken alles van thuis zal missen met daarbij 1 iemand in het bijzonder;)

Tot de volgende keer!

Veel liefs, Elise

• 15 April 2009 - 05:24

Maaike (Geertsma) ;):

Leuk van je te horen!
    Jij zit nu lekker in de zon, hier laat ie zich hopelijk ook vandaag weer even zien. ;)
    Goede reis en een fijne vakantie nog even! Ben wel een beetje jaloers hoor, zo geen zin in dit moduul :S

Have fun!!
    Greetz,

• 15 April 2009 - 06:51

Geke:

Fijn te horen dat je een goede reis hebt gehad en goed bent aangekomen! We hebben steeds aan je gedacht en volgen natuurlijk het nieuws. Gelukkig kun je toch de dingen doen die je daar graag wilt doen. Veel plezier weer!!

• 15 April 2009 - 07:16

Janic:

Haay Meid!!

Wat goed om van je te horen!! En fijn dat de reis voorspoedig verliep en dat de cultuurshock op dit moment mee valt. Klinkt goed, en erg leuk om je verhalen te lezen! Geniet van je weekje vakantie, de zon, het land en alles daar! En doe voorzichtig he!?
    Ik blijf je verhalen volgen!! :) Liefs Janic

• 15 April 2009 - 08:22

Marloes:

oow ben zo benieuwd.. !!!wil die foto's weleens zien..:P hihi.. goede reis naar ut zuiden he;)

ciaoxxx

• 15 April 2009 - 10:32

Andere Marloes:

Hey wereldreiziger,

Wat leuk om je eerste berichtje op je site te lezen en nog leuker dat het allemaal meevalt. Heel veel plezier gewenst!

Liefs

• 15 April 2009 - 10:42

Dorien:

hey!!

Goed om te horen dat alles goed is verlopen... Toen je vertelde over de massage kwamen er opeens weer herrinneringen omhoog! Heerlijk!! hahah! Heel veel succes en plezier en ik hou de site in de gaten. Snel foto's erop zetten :P

liefs XX

• 15 April 2009 - 15:05

Kim:

Elise!
    Super om te horen dat je goed bent aangekomen! Nu lekker genieten van de mooie dingen die je gaat zien en meemaken.
    Hou ons op de hoogte!

Liefs van Kim en je vervelende broer..

• 15 April 2009 - 16:56

Femke:

Hey meis,

Wat heerlijk om te horen dat je veilig aangekomen bent in Thailand en dat de rellen gelukkig niet op elke straathoek aan de gang zijn.. maar de massage gelegenheden wel volop aanwezig zijn.. kijk dat is nog eens een positieve wending!

Geniet en relax!
    Kus Femke

• 15 April 2009 - 18:05

Karien:

He elies!

Wat gaat de tijd toch snel elke keer, had niet in de gaten dat je alweer gevlogen bent! Super hoor!! Ik weet zeker dat je een top tijd krijgt daar en zo te zien heb je een goede start gehad! Ik ga je volgen via je site!

Heel veel plezier liefs Karien (groetjes van Osman :) )

• 15 April 2009 - 18:45

Debbie:

Heeey lieve schat!
    Wat fijn dat je goed bent aangekomen!! Om die rellen had ik me ook druk gemaakt... ik dacht nog, als ze maar niks roods of geels dragen!!
    Maar gelukkig valt het mee!
    Wat zal het een lange reis geweest zijn! En ik denk dat het een geweldig besluit is om eerst nog even een weekje te relaxen. Nu krijg je meteen de kans om Thailand te leren kennen en niet meteen te hoeven beginnen met school! Maar er een super week van, vol met heerlijke massages (wat klinkt dat fijn!!) en mooie dingen !! Geniet ervan!
    Dikke kusssss

• 15 April 2009 - 20:27

Danielle:

Hey meis,

jeetje wat klinkt dat allemaal goed zeg! Was zoo benieuwd hoe het met je ging, nu al! En wat leuk voor je al die reacties hier! En super natuurlijk dat je er zelf al een heel verhaal op hebt gezet.

Geniet idd lekker van je weekje rust en ontdekking en alle indrukken.
    En eet een padthai voor me..mmmm :)

Enjooooooooooyyyyyyyyy

Liefs Daan

• 16 April 2009 - 11:02

Suze:

Hee Elise!

Klinkt allemaal erg mooi zeg!
    Had gedacht dat de hele stad op zn kop lag, maar het valt gelukkig mee :) .

Nou, veel plezier & geniet van je tijd daar!

Kus!

• 16 April 2009 - 21:29

Leonie:

Ik vind je laatste zin toch wel heel erg lief :$

Maar fijn om te weten dat je goed bent aangekomen.. wij zijn allemaal alweer druk bezig op school en jij kan nog ff lekker rustig aan doen. Geniet daar maar van voor je het weet vliegt de tijd voor bij.

liefs leonie

• 17 April 2009 - 10:54

Rianne:

Hee Elise!

Mooi dat je goed bent aangekomen in Thailand.. je bent nu gewoon al in Thailand!! 't gaat echt snel!! Terwijl je vorige week nog toetsen aan't maken was.. Goed bezig hoor! :D

Geniet nog even van je vrije daagjes en alvast heel veel succes en vooral plezier natuurlijk!

Ik heb ook de knoop doorgehakt en ik ga ook naar Thailand, alleen doe ik dan Spa & Health (vanaf augustus).

Meis, enjoyy! ;)

Liefs, Rianne

• 17 April 2009 - 11:30

Lizette:

Hooooi!

Al gewend aan het heerlijke weer in thailand? Ben benieuwd naar jullie reis naar het Zuiden, en wat jullie allemaal al beleefd hebben!

En als je nou goed oplet hoe die thaise dudes die massages aanpakken, dan kan ik over 10 weken mijn massageolie meenemen naar de BBQ ;)

Groetjes aan Kimmie! En tot heurens!

X

• 17 April 2009 - 12:48

Kim (preston Haha):

Hey Meid,

wat leuk om eindelijk je eerste bericht te lezen! Wat geweldig dat je het naar je zin hebt. Uiteraard een vreemd idee dat je 10 weken niet in NL zult zijn...maar wat zijn nou 10 weken in een heel leven (wijs he? haha)
    GENIET ERVAN!!
    We gaan je verhalen volgen hoor :D

xxx
    Kim (preston...ik las dat je nog een Kim kent, vandaar even de opheldering :D)

• 19 April 2009 - 10:04

Gerard En Riet:

Mooi om te horen dat het daar goed gaat. Je draai echt vinden duurt wat langer. Het is hier nu een zonnige zondagmorgen,ja ja ook hier schijnt de zon. Niet zo warm als bij jullie maar toch. Nog weinig nieuws te vertellen We zij ook erg benieuwd naar jullie programma van de komende week, dat horen of ziHeel veel liefs en groeten van pa en ma. ook nog de groeten van oom Herman en tante Minie (ben je je sportschoenen vergeten?)

• 19 April 2009 - 10:28

Loekie:

Hey meis!

En? Hoe was je weekje? Ben je onderhad weer terug in Bangkok en je aan het voorbereiden voor school morgen? Wat spannend allemaal en wat een nieuwe indrukken allemaal.. Ik ben wel zooooooooooooo jaloers op je!! :) :)

Meis, geniet ervan, ook van het weer en succe maar vooral veel plezier!

Liefs Loekie

• 19 April 2009 - 19:24

Tony En Beppie:

Hoi Elise,

Ik had natuurlijk van Linda en Anita gehoord dat je avontuur naar Thailand wad begonnen. Ga je mooie reisverhalen zeker volgen.

Heb je genoten van je weekje vakantie? Lekker relaxen in de zon enzo.

Begrijp dat je morgen naar school gaat. Heel veel plezier.

Groetjes
    Tony en Beppie

• 20 April 2009 - 06:33

Kiki:

Hoi Elise,

Ik hoop dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad, ben erg benieuwd hoe het was! Hoe is het weer daar? Aardige mensen?

Veel succes op school! Nu gaat het echte leven beginnen ;)

Heel veel liefs vanuit het zonnige Leeuwarden,
    Xxx Kiki