Eerste weekje zit er alweer op! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van eliseharbers - WaarBenJij.nu Eerste weekje zit er alweer op! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van eliseharbers - WaarBenJij.nu

Eerste weekje zit er alweer op!

Door: Elise Harbers

Blijf op de hoogte en volg

20 April 2009 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Hier even een update van het leven van Elise in Thailand tot nu:)

Toen ik vorige week mijn berichtje plaatste stonden we net op het punt om te vertrekken richting het zuiden, dit hebben we dan ook zo gedaan! We hebben een bus richting Pattaya genomen en het plan was eigenlijk om vanaf hier verder te gaan reizen! Over Pattaya had ik veel gehoord en gelezen... deze plaats staat echt bekend om het (kinder)sextoerisme en dit heb ik dan ook met eigen ogen gezien... westerse mannen die voor goedkope sex naar Thailand gaan vertoeven veelal in deze badplaats! Niet te geloven... zonder ook maar enige schaamte lopen deze mannen over straat met één of soms zelfs meerdere meisjes/vrouwen! Echt iets waar ik me vreselijk kwaad om kan maken! Wel is Pattaya een ideale plaats om leuke eilandjes te bezoeken... dit hebben we dan ook gedaan, we zijn naar het eiland Koh Larn geweest (Google het voor de grap maar is even en je zult opslag jaloers zijn;)) Verder lag het nog in de planning om naar Koh Chang te gaan, maar gezien dit nog erg lang reizen was hebben we besloten om dit op te schuiven naar een andere keer!
In Pattaya hebben we lekker overnacht in een luxe hotel, gezien de goedkopere hotels helemaal erg zijn wat betreft het bovenstaande verhaal!

Het verschil tussen arm en rijk is hier trouwens enorm... heb al verschillende sloppenwijken gezien en een paar honderd meter verderop staan de grootste villa's, heel bizar, best erg om te zien! Toen we vorige week in Pattaya wat aan het eten waren nam er op de stoep naast ons een bedelaarster met kind plaats, omdat ik toch m'n eten niet op kon heb ik om een doggiebag gevraagd en deze vervolgens aan de bedelaarster gegeven... wat een goede daad he;)

Gisteren hebben we de bus weer genomen naar Bangkok en daar kwamen we gisteren aan het eind van de middag aan, vanaf het busstation naar de campus gegaan en daar ben ik nu ook! Ik deel samen met Kim een kamer en deze is erg eenvoudig, maar wel schoon, gratis internet en airco! Dat laatste is overigens wel heeel erg fijn, want buiten is het echt heel warm! De campus ligt net een stukje buiten Bangkok en dat is ook wel fijn... Bangkok is echt een enorm drukke stad en hier is het wat rustiger... taxi's zijn heel goedkoop dus we kunnen heel makkelijk naar Bangkok!

Vandaag zijn we voor het eerst naar school geweest! We hebben een introductie college gehad over het moduul en zoals het nu lijkt is het best veel en pittig... daar zie ik nog wel een beetje tegenop! We zullen zien! Na school zijn we lekker naar het zwembad gegaan en hier hebben we vanmiddag lekker gerelaxed!

Goed... dit was mijn verhaal van de afgelopen week, ik ga nu even eten en zal straks nog even wat foto's plaatsen!
Houden jullie mij ook op de hoogte van alles? :D

Liefs, Elise

  • 20 April 2009 - 13:32

    Janic:

    Elles, wat super leuk om te lezen allemaal!

    En wat ziet dat eiland: Koh Larn er NJEERLIJK uit!! Echt een plaatje! (Ben heus niet jaloers hoor.. ;))! Je hebt dus een lekker weekje gehad! Ben erg benieuwd naar de foto's!

    Ik heb btw een koptelefoon gekocht en ga straks Skype installeren.. ;)!

    Heel veel succes daar Meid, en heel veel plezier nog!
    Dikke kus Janic

  • 20 April 2009 - 13:35

    Debbie:

    Hooiii Thaise student!!
    Heb je al thaise kip gegeten? en Noodles?? Hahah kunnen je darmpjes dat aan?
    Heerlijk die mooie stranden... en fijn dat je het naar je zin hebt! Dat zwembad klinkt ook superfijn... het is hier nu ook behoorlijk warm (niet zoals daar natuurlijk) maar een duik zou niet gek zijn!!
    Raar idee dat je helemaal aan de andere kant van de wereld bent... en gewoon naar school gaat! Dat gaat je wel lukken en zoals ik in de krabbel al zei.... met een duik af en toe redt je dat wel!! Ontspanning op zn tijd is absoluut nodid voor de hersenactiviteit hahah, zelfs in Thailand!
    Hier is alles verder goed! Heb nog een paar daagjes vrij, waarin ik veel ga werken nog hahah dat klinkt stom! Heb dus bijna geen vrij. Donderdag begin ik met stage! Ga me nog inlezen en dan zal het gaan beginnen. Erg spannend!
    Ik blijf je volgen en denk aan je!
    Dikke kusssss Deb

  • 20 April 2009 - 15:32

    Carla:

    Hoi Elise,

    Tjee, wat een verschillen die je daar tegenkomt! Misschien was dat wel de cultuurshock??

    En nu maar lekker aan de bak op school! Gelukkig is ontspannen niet zo moeilijk daar...

    Het zonnetje schijnt in Nederland ook volop, maar de 'hitte' is hier nog goed uit te houden, haha!

  • 20 April 2009 - 20:38

    Marlies:

    Hee meid!

    Wat leuk om je verhaal te lezen! Het klinkt allemaal echt super! En weet zeker dat met school ook alles helemaal goed kan komen! Maar ik spreek je snel weer!

    Hele dikke kus

  • 21 April 2009 - 07:21

    Renate:

    Hai lieverd, heel leuk om je verhalen te lezen! Geniet ervan meis daarzo! Jammer dat je school waarschijnlijk pittig is, maar ik weet zeker dat komt wel goed meis!!
    Veel liefs Renate

  • 21 April 2009 - 14:57

    Femke :

    Lieve elise,

    Nou ik heb dat eilandje eens even gegoolged en dat had ik beter niet kunnen doen... wat een prachtig eiland!

    Wat super goede daad!
    Ik denk dat veel mensen zo langs zo iemand heen lopen, maar jij niet, echt goed van je!

    School is dus nu ook voor jou begonnen... spannend hoor.

    Volgens mij komen er nog veel meer avonturen, ik kijk er naar uit! En naar die foto's ben ik ook erg benieuwd!

    Heel veel plezier!
    Kuss Femke

  • 21 April 2009 - 15:35

    Lizette:

    Hee Elise!

    Ik zit echt met smart te wachten op de foto's! het klinkt allemaal zo leuk wat jullie meemaken! Wat een gevoel moet dat zijn, zo zit je in de regen in nederland en nu heb je de airco nodig omdat het anders (bijna) niet uit te houden is!

    Met zo'n goede daad kan je zo ruilen met mij, leerbedrijf bij het Rode Kruis? Goede deal toch, ga ik voor jou wel naar school in Thailand!

    Hoe zit het met jullie plannen om een gevangenis te bezoeken? Misschien zit er nog wel een nederlandse attractie ;)

    Het is hier nu etenstijd dus ik ga een lekker hollandse pot maken ;) Jullie slaap lekker denk ik!

    X

  • 21 April 2009 - 18:03

    Mirjam Gras:

    Hoi Elise,

    Mooi land hè? De mensen zijn vreselijk aardig en hoe vind je het eten? Je bent echt compleet in een andere wereld. Ik wil zo wel weer terug.
    Mooi dat je het leuk hebt. Succes!

    Groetjes, Mirjam

  • 21 April 2009 - 18:57

    Gijsje:

    Liefste Elise..probeer je mij een beetje jaloers te maken met al die verhalen....he? hihi!! Oh echt goed dat je je draai zo snel vind, maar je hebt gelukkig leuke reisgenoten! En dat moduul ga je gewoon halen..als jij daar zit...dan haal je dat! maar ja niet te veel bij dat zwembad relaxen want dan kom je niet ver voorruit...hehe grapje! Ik heb vandaag mijn eerste werkdag gehad..was echt leuk! Ik moets aan jou denken, want ik werk nu ook bij de receptie..maar heb geen aso nederlanders maar allemaal buitenlanders voor het industriegebied wat hier zit.Deze mensen komen binnen met : I need room.haha!
    Nou meis.....niet teveel naar die akelige dingen kijken! Geniet van de mooie en leerzame dingen!
    Liefs,

  • 22 April 2009 - 10:10

    Jolanda:

    Hé meid, wat gaaf zeg 'n studie in Thailand! Wel lef hoor! Heb je verhaal gelezen, idd 'n cultuurshock... Ik wens je heel veel succes en plezier daar, pas goed op jezelf! Groetjes Jolanda (Hulst)

  • 22 April 2009 - 14:23

    Dorien:

    he

    nou volg je tips ook niet meer op om koh Larn in de zoekmachine te gooien.. tsss ons een beetje jaloers maken in Nederland :)! Goed.. om te horen dat je het naar je zin hebt! En dat moduul gaat je zeker lukken als echte Harrrberrss :P. Heel veel plezier nog! En zet snel een keer wat foto's op de site :) altijd leuk!

    liefs x

  • 22 April 2009 - 14:32

    Dieke:

    Leuk je verhaaltjes te lezen Elize ! :D Je hebt me idd jaloers gemaakt ;) !

    Have fun meid !

  • 22 April 2009 - 15:40

    Kiki:

    Ha Elise,

    Ik heb Koh Larn op google opgezocht hoor, maar toen ik de blauwe zee zag heb ik het gelijk weg geklikt! ;)

    Wij druk met school en jij zit heerlijk in het zonnetje. Meer jaloers kan je mij krijgen (al schijnt het zonnetje hier nu ook;)) Ben benieuwd naar je foto's, dus als je even tijd hebt ;)

    Ik wens je onwijs veel plezier verder!
    Xxx uit Leeuwarden!
    Kiki

  • 22 April 2009 - 19:40

    Sander & Kim:

    Hee Elise,

    wij zitten nu op de bank te genieten van al je avonturen, klinkt erg goed daar! Hier gaat ook alles prima, stuur je zo wel even een mail.

    groeten van Sander en Kim

  • 23 April 2009 - 13:02

    Diny Kroezen:

    Hallo Elise,
    Wat een geweldig land he,
    Vier jaar geleden waren wij daar ook ook na het eilandje Koh Larn geweest
    (super) Heb je het waterfeest nog meegemaakt?? (Tais oud en nieuw) ik hoop voor je dat je dat meer mag maken.
    Geniet ervan

  • 24 April 2009 - 10:09

    Marloes:

    Hey Elise,

    Klinkt goed allemaal (behalve dan dat sextoerisme)! Lijkt me erg bijzonder om in een totaal andere wereld/cultuur te studeren. Neem je je studieboeken mee naar het strand/zwembad?

    Hier gaat het goed, ik zit nu op m'n werk in de baas z'n tijd jouw verhaaltje te lezen...
    Vanavond gaan we naar de bruiloft van je nicht, jammer dat je er niet bij bent! En zondag wordt Kristian kampioen, haha!

    Bedankt voor de foto's die je van de week gemaild hebt, leuk!

    Heeeeeeeeel veel plezier!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 51320

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 13 Juli 2014

Kenia

13 April 2009 - 20 Juni 2009

Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Turkije

Landen bezocht: