Een tropische bui en andere avonturen uit Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van eliseharbers - WaarBenJij.nu Een tropische bui en andere avonturen uit Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van eliseharbers - WaarBenJij.nu

Een tropische bui en andere avonturen uit Thailand

Door: Elise Harbers

Blijf op de hoogte en volg

27 April 2009 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Ontzettend bedankt voor jullie leuke en lieve berichtjes...super leuk om te lezen, ga vooral zo door, haha!

Ik zal jullie weer even een update geven van de afgelopen week.. vorige week hebben we alle dagen les gehad, lessen die we hier volgen zijn Research, Seminars, Teambuilding, Thaise cultuur en taal. Dat laatste valt overigens wat tegen... we leren hier woorden als "olifant" en "aap", niet erg zinvol als je het mij vraagt.. moet eerlijk bekennen dat ik dan ook al een uurtje heb gespijbeld van de Thaise taal! De Thaise taal is trouwens ook erg moeilijk, ze gebruiken verschillende klanken en dat maakt het erg verwarrend!
Naast de lessen was er uiteraard ook nog tijd voor veel leuke dingen, we zijn naar Siam Square geweest, dit is de studentenstraat van Bangkok, ook hebben we vrijdagavond een bezoekje gebracht aan de Skytower, vanaf hier heb je een super uitzicht over de hele stad... geweldig om te zien, bovenin hebben we een cocktailtje gedronken, voelde me een echte wereldreizigster, hihi!
Zaterdag hadden we een excursie van school, zijn we onder andere naar Grand Palace geweest, ook heel bijzonder om te zien! S avonds zijn we met een groepje naar Khaosan Road geweest, dit is de backpackersstraat van Bangkok, super leuk...s avonds lekker wezen stappen en het was zeer geslaagd! Zaterdag was Jacob ook jarig... wel een heel raar idee dat ik daar niet bij was! Zondag zijn we naar de Sundaymarket geweest en vandaag zijn we naar Ayatuya geweest, dit is de voormalige hoofdstad van Thailand... er werd ons verteld dat je hier olifant kunt rijden, maar bij nader inzien bleek dit echt heel zielig te zijn en stelde het niet zoveel voor, dit bewaren we dan nog maar even voor straks als we in het noorden zijn!
In deze stad hebben we wel een boottochtje gemaakt..toen we ongeveer 15 minuten onderweg waren begon het KEIHARD te regenen en te onweren, zoiets had ik nog nooit meegemaakt! De persoon die de boot bestuurde wou ons er niet uitzetten, omdat hij bang was dat hij zijn geld anders niet zou krijgen! Nou, we hebben hem even heel snel duidelijk gemaakt dat we daar niet van gedient waren en dat hij ons wel heel snel uit de boot moest laten, uiteindelijk is hij toch gestopt en konden we schuilen in een soort van restaurantje, hier was alle stroom enz uit en de onweer werd steeds harder... was echt heel bang, haha!
Een echte tropische bui!

Nou, dat even over afgelopen week! Nog even wat grappige dingen voor jullie... afgelopen vrijdag zag ik gewoon een grote leguaan op het schoolplein lopen, wist niet wat ik zag, gisteravond zat er ook een slang in de achtertuin!

Hier in Thailand is mijn motto "we zien wel, komt wel goed". Nou, ook dit heb ik geweten! Vorige week wou ik wasmiddel kopen, maar alles staat alleen in het Thais aangegeven en in de supermarkt spreken ze ook geen Engels, de fles zag er echt uit als wasmiddel, dus dat zat wel goed dacht ik! Kleren in de wasmachine, wasmiddel erbij en op de startknop gedrukt... na afloop waren de kleren van Kim en mij oranje in plaats van bruin, grijs en blauw! Wat bleek... het was geen wasmiddel, maar bleekmiddel! Hmm, erg dom, maar achteraf wel super grappig!

Wederom weer leuke verhalen van mijn kant dus.. hoewel ik het hier nog super goed naar mn zin heb, denk ik natuurlijk ook wel vaak aan de leuke dingen van thuis en met name aan die ene hele leuke persoon... maar nog maar 7,5 week, time flies!

Tot de volgende keer!

Veel liefs, Elise

  • 27 April 2009 - 15:43

    :

    Ohhh en nog wat, ik kan mijn foto's niet op deze site plaatsen! Ik heb een site aangemaakt, deze luidt als volgt: www.eliseharbers.mijnalbums.nl! Hier staan al wat leuke kiekjes op:)

    xxx!

  • 27 April 2009 - 16:13

    Femke:

    Hey meis,

    Lieve elise wat een week!
    Echt zo leuk om even te lezen wat je deze week weer allemaal hebt meegemaakt en dat was veel!

    Het bleekmiddel indicident, wat een super mooi verhaal!
    Goede tip voor mensen die hier in NL nog zonder leuke konningendag outfit zitten! ;)
    Jullie zijn er in ieder geval helemaal klaar voor dus! ;)

    Dus Jacob was jarig... dat was zeker wel even slikken! Hopelijk heb je nog even met je lief kunnen bellen of skypen! Enne Jacob mocht je dit berichtje nog onder ogen krijgen alsnog gefeliciteerd!

    Meis heel veel plezier deze week en kijken jij en kim een beetje uit? in verband met los loppende leguanen, slangen en tropische stormen!

    Kuss Fem

  • 27 April 2009 - 16:16

    Femke:

    Echt super leuke foto's!
    Ik zie dat jullie ook al lekker bruin worden!

  • 27 April 2009 - 16:43

    Debbie:

    Heeey lieve Eliiiiise!
    Ik heb je bericht met smart afgewacht en heb meteen alles gelezen natuurlijk!! Wat eng dta onweer... en wat maken jullie veel leuke dingen mee! Echt een onvergetelijke ervaring! Dat zal inderdaad vreemd zijn geweest zaterdag. Jullie hebben ongetwijfeld veel aan elkaar gedacht!!
    Fijne week weer en kijk uit voor slangen hihih!!
    Kusje

  • 27 April 2009 - 18:29

    Kim:

    Elise!

    Leuk dat je weer de laatste nieuwtjes erop hebt gezet. Lekker genieten nog de aankomende 7 weken. Voor je het weet zie jij je vervelende broers weer en helemaal die ene leuke persoon! Wat een leuk kado heb je Jacob gegeven. Hele mooie foto!

    liefs Kim

  • 27 April 2009 - 18:44

    Lizette:

    Elise!

    Wat een leuke foto's en mooie verhalen weer! Die foto in de TukTuk is ook hilarisch trouwens!!

    De ouwe stoep wordt nog niet echt gemist lees ik ;)

    Nou, ik kijk uit naar het volgende verhaaltje! En hopelijk belt de media markt stel dat mijn laptop weer gemaakt is, dan kunnen we nog eens naar elkaar zwaaien ;)

    X

  • 27 April 2009 - 20:40

    Sig:

    Wat lief dat je mij nog ff noemt aan het einde van je verhaal.. die leuke persoon ;p hahaha

    Toffe foto`s echt super haha en wat een actie met dat bleekmiddel :D
    Toch maar ff die Thaise lessen gaan volgen??? :D

    X Sigrid

  • 27 April 2009 - 21:29

    Kiki:

    Hoi Elise,

    Leuke verhalen weer! Jullie maken echt heel veel mee. School is daar maar saai bij!

    Geniet van alles wat er gebeurt, over 54 dagen is het alweer over!

    XX Kiki

  • 28 April 2009 - 10:27

    Rianne:

    Hee Elise!!

    Wat een super leuke foto's, krijg er zelf ook al helemaal zin in!!! En wat een stunt met dat 'wasmiddel' haha..

    Wel raar ja, dat je vriend jarig was terwijl jij daar zit, maar goed.. als je weer thuis komt maar ff dubbel feestje vieren, maar eerst @ Thailand natuurlijk :D

    Enjoy!!!

    Liefs, Rianne

  • 28 April 2009 - 12:06

    Maaike (Goeman, Haha:

    Heey Elise!
    Super tof om je verhalen uit Thailand te lezen! :D

    Heel veel plezier daar, geniet ervan! En ik blijf je natuurlijk volgen! :D

    Liefs!! XxX

  • 03 Mei 2009 - 12:46

    Anita:

    Hey Lieve Elise!!

    Wat super leuk om je verhaal te lezen!Je maakt wat mee hoor, leuk!Heb net ff je foto's bekeken!Ziet er heerlijk uit!Succes nog en geniet er van!Denk aan je!En blijf je volgen!

  • 05 Mei 2009 - 18:45

    Marianne:

    Ha Ellis de wereldreizigster!De tijd vliegt...maar ik moet zeggen dat ik er vaak even aan je denk en me afvraag wat jij op dat moment aan het doen zal zijn daar! Ik hoop mooie plekjes ontdekken en genieten tussen de lessen van 'aap'en 'olifant'door...;) Hier vandaag regen op 't bevrijdingsfestival niet zo mooi & gezllig als vorig jaar !! Nou lieve Ellis take care daar tussen die slangen en leguanen e.d. ;)! Veel liefs en knuffel uit Zwolle van Mari

  • 06 Mei 2009 - 09:34

    Renate:

    he elies,
    wat een avonturen en wat doe je leuke dingen zeg! heerlijk! fijn dat je het goed naar je zin hebt! het is wel erg stilletjes zonder jou in huis, en mis je wel hoor! ben heel blij dat je na je avontuur weer gezellig bij me woont, kunnen we weer gezellig samen eten, kletsen, thee drinken enz.! nou meis, geniet er lekker van daar! ik denk aan je en hou je verhalen (en leuke foto's natuurlijk) in de gaten!
    veel liefs en kus Renate

  • 06 Mei 2009 - 10:15

    Suze:

    Elise!

    Wat super gaaf zeg! Echt heeele mooie foto's!

    Je hebt hier niet veel gemist tot nu toe hoor! Gister bevrijdingsfestival in Zwolle, maar het was echt schijtweer..

    Geniet nog maar lekker van die laatste 7 weekjes! Je bent straks iig een hele mooie ervaring rijker!

    Rustig aan doen! Liefs!

  • 06 Mei 2009 - 18:28

    Kim:

    He meis!

    Hoe is het daar in het mooie zonnige Thailand?

    tot snel! ps.. je grote vervelende broer heeft je uitgebreid gemaild!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 51322

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 13 Juli 2014

Kenia

13 April 2009 - 20 Juni 2009

Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Turkije

Landen bezocht: